05 September 2018

KELUHAN SEORANG PEKERJA

RUM paparkan mesej seorang pekerja kepada RUM di bawah ini, agar pihak pengurusan membuka mata, betapa keluhan ini perlu diambil perhatian, "kuli" juga insan, perlu perhatian dan pertimbangan, maka dengan kebijaksanaan pengurusan perlu memikirkan kedudukan pekerja bawahannya, berilah peluang, wujudkanlah peluang agar mereka ini tidak rasa dianaktirikan.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB

[04/09, 23:41]  yang ni sengaja saya tulis macam ni chip... bukan apa chip... kadang2 saya bengang dgn sesetengah pegawai di jabatan saya ni... mereka tahu pekerja boleh buat kerja tapi tak mahu nak memberi peluang pada pekerja.. sedang kan kekosongan itu ada.. mereka tahu saya juga banyak habiskan wang sendiri untuk menyiapkan kerja tanpa saya berkira... bila saya cakap yang kami ni dijabatan ........ boleh pergi jauh setaraf pekerja profesional.. jawapan nya... ko perlu sabar.. ko perlu sabar.. sedangkan selama ini saya sebagai P.A selama tiga tahun telah banyak membantu buat kerja tukang... tak pernah kah mereka terfikir akan pengorbanan saya dan rakan P.A menyenangkan kerja yang diarahkan pegawai atasan... saya tulis begini sebab tak tahan dgn janji manis orang atasan chip..

[04/09, 23:41]  saya mohon maaf chip

[04/09, 23:44] apakah kami ini didisminikasikan sebab kami ini kuli... saya terlalu terkilan chip...

[04/09, 23:44]  bang ...........  juga orang lama pun terasa

[04/09, 23:52] kami dijabatan....... ini bukan buat satu kerja tapi macam2 kerja... kami ini sudah boleh dikategori kan sebagai pekerja kumpulan multi skill setaraf profesional... seharusnya mereka yg diatas ni nampak dan hargai pengorbanan kami.. apatah lagi jika ada antara kami mempunyai sijil sudah tentulah mahu diberi peluang dan dihargai

# Paparan di atas adalah Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB dan tiada kaitan dengan mana-mana individu atau jabatan, paparan ini juga adalah untuk kita menyelami hati dan keluhan seorang insan yang digelar pekerja.