20 September 2017

RNAA / RAC - RUM MENJAWAB KENYATAAN YB MOT DI TV 1, RUM MENCABAR YB MOT BERDEBAT

https://youtu.be/ndExR7Aflw8


RNAA / RAC
RUM MENJAWAB KENYATAAN YB MOT DI TV 1,
RUM MENCABAR YB MOT BERDEBAT

YB DATO SERI LIOW TIONG LAI
MENTERI PENGANGKUTAN MALAYSIA
MERANGKAP PRESIDEN MCA/AHLI PARLIMEN BENTONG

RUM berpendirian tegas melalui keputusan Persidangan Perwakilan Tiga Tahunan Sekali pada 11-13/9/2017 di Langkawi telah mengambil ketetapan untuk mengambil sebarang tindakan perusahaan malah memutuskan untuk ke Bentong pada PRU 14 membantu mana-mana calon lawan sehingga YB Dato Seri Liow Tiong Lai kecundang dalam PRU 14.

Kenyataan dalam TV 1 yang dipaparkan dalam ini telah membuktikan hasrat nyata dan jelas bahawa RNAA tetap diteruskan, kenyataan ini telah menimbulkan kemarahan RUM kerana dengan angkuh cuba mencabar RUM melalui maksud tersirat manakala RAC seolah-olah mendabik dada yang beliau telah wujud selama 25 tahun melalui majlis yang diadakan semalam sedangkan RAC hanya boleh dianggap sebagai sebuah Jabatan sahaja sekiranya dalam KTMB, tiada hebat mananya.

Selain dari itu YB Menteri Pengangkutan telah memperlihat@menunjukkan   kebodohan@kebangangannya melalui kenyataan dalam TV 1 yang seolah-olah berbangga dengan idea yang diutarakan akan meningkatkan pengunaan landasan KTMB menjelang 2020  melalui multiple operator sedangkan RUM mempunyai hujah untuk mematahkan hujah beliau bahawa perkhidmatan melalui KTMB tanpa multiple operator akan memajukan KTMB itu sendiri seperti mana praktis yang dijalankan oleh Keretapi Indonesia. Kenyataan beliau juga telah mengambarkan beliau tidak mempunyai pengetahuan mengenai industri keretapi apatah lagi "Bahasa Keretapi" malah beliau langsung tidak memahami sensitiviti mengenai nama "KERETAPI TANAH MALAYU".

Sikap beliau sebagai Menteri Pengangkutan yang langsung tidak mendengar keluhan RUM yang juga ahli-ahlinya rakyat Malaysia adalah sesuatu yang sangat mengecewakan.

RUM tiada pilihan lain akan menentang abis-abisan YB Menteri Pengangkutan Malaysia sehingga RNAA dibatalkan, idea mencetuskan RNAA dengan mewujudkan Multiple Operator yang dikendalikan oleh RAC melalui RNAA adalah idea paling "BODOH" yang dicetuskan oleh YB Menteri Pengangkutan!

Dalam ucapan Presiden RUM di Majlis Perasmian Persidangan Perwakilan telah mencabar YB Menteri Pengangkutan untuk berdebat, kalau YB Menteri Pengangkutan anak jantan sambut cabaran Presiden RUM, kalau Presiden RUM kalah dalam perdebatan, Presiden RUM bersedia meletakkan jawatan sebagai Presiden RUM malah akan memberi notis berhenti kerja KTMB dalam tempoh 24jam, andai YB Menteri Pengangkutan kalah, RUM hanya pinta batalkan RNAA. Demi KTMB kami sanggup lakukan apa sahaja kerana kami SAYANGKAN KTMB.

"LAWAN TETAP LAWAN"
"SEDIA MAIN API"
"ALANG-ALANG SELUK PEKASAM, BIAR SAMPAI KEPANGKAL LENGAN"
"KAMI PEJUANG KAUM PEKERJA"
"KAU USIK RUM@KTMB KAMI LAWAN BALIK"

Presiden RUM
Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB

#menteripengangkutanmalaysia
#presidenmca
#ahliparlimenbentong