16 Ogos 2018

BENGKEL PERJANJIAN BERSAMA KE 9

Sejujurnya satu perkara yang menarik adalah sifat kekeluargaan, gaduh, marah... tapi ada rasa kasih sayang.. itulah kelebihan yang ada bila semua berkumpul bersama, ibarat satu keluarga yang ditetak air tidak akan putus... matlamat hanya satu (1) perjuangan!

Dihati kecil rasa sedih akan perpisahan, masing-masing ada tanggunjawab dan keluarga, namun hakikatnya matlamat utama sentiasa berusaha memberi kebaikan kepada kaum pekerja, naluri hati alangkah gembiranya semua dapat bersama.

RUM bukan kesatuan yang kaya hanya bergantung dengan kutipan yuran, ilmu itu sentiasa perlu dipelajari, biarpun sampai kenegeri China, semangat perjuangan sentiasa perlu diterapkan demi kebaikan untuk ahli-ahli berfaedah.. syukur kehadiran semua peserta merapatkan hubungan, sebagai satu kekeluargaan, mengeratkan silatulrahim dalam satu matlamat perjuangan kesatuan sekerja.

Terima kasih semua, pesanan saya agar kita terus bersama dalam satu perjuangan, bukan kerana pangkat, bukan kerana kepentingan diri tapi kita pemimpin ibarat bagaikan sebuah lilin, menerangi kehidupan walaupun membakar diri...

Terus berjuang, ini amal jariah kita, pedulikan apa orang kata.. pokoknya nawaitu... pokoknya memberi yang terbaik kepada semua ahli-ahli kita (RUM) terus berjuang, mari kita bersama berjuang demi "SELAMATKAN KTMB, SELAMATLAH PEKERJA"

Rindu pada semua pejuang RUM, Rindu semua kerana kita mempunyai satu pemufakatan untuk berjuang demi Kaum Pekerja.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB