13 September 2016

TENDER TERBUKA VS RUNDINGAN TERUS(DIRECT NEGO)

RUM tertarik dengan kenyataan Mantan Menteri Kewangan 2 yang cuba mengekang "RUNDINGAN TERUS" (Directnego), bila RUM membaca kenyataan ini RUM nak "SALUTE" kepada beliau, cukup berintergriti..

Dalam MoT kini cukup popular dengan "DIRECT NEGO" masuk je proposal.. terus nak pertimbangkan... yang kontraktornya kayuh sana... kayuh sini... maka yang jadi mangsanya KTMB.

Track record dalam KTMB dah ada... yang teruknya semua melalui "direct nego" dari pembaikpulihan koc sampailah membeli Set SCS dan ETS.

RUM telah menulis surat berulangkali kepada pihak Kementerian Pengangkutan belilah secara "TENDER TERBUKA" kerana ianya akan memenuhi kehendak spesifikasi dari semua aspek tapi sedihnya sekadar tulis surat @ memberi ingatan, tindakan tetap sama...

Yang jadi mangsa semua pengurusan KTMB dan Pekerja, pengurusan KTMB ibarat "mulut tutup ketat-ketat", yang duk bising ialah RUM, kerana RUM tau semua itu... kerana yang mampu bersuara hanya RUM.

Sudah-sudahlah... buat ikut proses yang lebih telus dan berintergriti... fikirkan kepentingan PEKERJA, KTMB, RAKYAT MALAYSIA dan Negara. RUM sendiri dah bosan dengan kerenah yang ada... RUM akan "respect" kalau ianya pembeliaan yang benar-benar berkualiti bukannya harga murah beli mahal!

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB