29 September 2016

TOPIK SUNGGUH MEMALUKAN

Di bawah ini jawapan balas dari Pengurus Wilayah Tengah KTMB (PWc Mus Zack) dalam komennya di Suara RUM diangkat sebagai topik untuk menjawab kenyataan melalui akhbar yang dikeluarkan dalam Utusan Malaysia.

Dalam kenyataan selanjutnya sambungan komen dari PWc Mus Zack juga dipetik dan dipaparkan di bawah ini :-

"Apa yg saya tulis disini hanya tulisan peribadi saya semata-mata dan bukannya perutusan mewakili mana2 entiti."
______________________________________________________

Satu tajuk yg menarik, terima kasih pd wartawan serta rakan sahabat yg terlalu prihatin dan ambil berat. Terima kasih diatas teguran dan perhatian ini.

Merujuk pd tandas stn Salak Selatan, saya dgn unit teknikal telah buat pemeriksaan dan di dapati sistem flushing mengalami kerosakan dimana tekanan airnya rendah.

Walau bagaimanapun tandas itu masih relevan utk digunakan.

Kami telah ambil tindakan menukar sistem flushing dgn sedikit ubah suai akn dilakukan, namun tak tahulah berapa lama ianya boleh bertahan.

Kami harap pengguna juga perlu mengamalkan  sikap kepenggunaan kendiri yg beretika.

Hormati hak awam dan tidak merosakkan harta benda awam.

Kena bentuk rasa hormat pd pengguna lain dan juga pencuci tandas itu sendiri.

Rata-rata tandas tidak ada yg cukup sempurna dan tidak bersesuaian sekiranya kita nak bandingkan tandas awam dgn tandas hotel 5 bintang dan rasanya tidak serasi sekiranya kita nak bandingkan tandas rumah atap rumbia dgn tandas rumah bungalow dan rasannya tidak elok kalau kita nak berkira-kira dgn kemudahan yg ada di bangunan stn yg baru di bina dan beroperasi dgn stn yg sudah puluhan tahun beroperasi dgn ribuan pengguna.

Janganlah begitu.

Mari kita sama-sama menjaga harta kita, sama sama beri idea serta teguran membina moga kita boleh bangkit dgn imej yg baik.

Terima kasih kpd wartawan utusan dan warga pengguna diatas sumbangsih ini.

Kami tidak akan menganggap ini adalah berunsur kepentingan politik maupun sabotaj. Ia adalah merupakan betapa keperihatinan wartawan serta wargapengguna utk melihat kita berubah.

Namun begitu kami juga berharap pd wartawan agar dpt menulis dan mengemukakan ruangan2 pendidikan sivik serta rasa sayang pd harta awam serta ruangan pendidikan kendiri bagi membantu dlm pembentukan sahsiah awam.

Harapan kami juga kpd wargapengguna berubahlah..... tiada upaya mana2 negara sekalipun utk berubah sekiranya minda pengguna dan rakyatnya masih ditahap miskin.

Kami akn cuba penuhi hasrat tetamu kami dgn kos yg kadang2 dilihat tidak dihargai oleh warga pengguna.

Terima kasih pd wartawan yg sanggup menulis sumbangsih satu muka surat penuh diatas tajuk TANDAS "mahal kos satu muka surat penuh ni" sumbangsih anda kami dahului dgn ribuan terima kasih.

Kepada semua warga yg terlibat kami berterima kasih di atas keperihatinan ini.

Pada warga kerja yg mencuci tandas, tugasan anda lebih mulia dari pengguna tandas yg tidak bersyukur diatas kemudahan yg di sediakan.

Anda akn di beri ganjaran di akhirat nanti....In sya Allah.

Terima kasih kpd semua warga prihatin.

Apa yg saya tulis disini hanya tulisan peribadi saya semata-mata dan bukannya perutusan mewakili mana2 entiti.

Cc

YB Dato Ir Nawawi Ahmad
Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB

YBhg Dato Haji Sarbini Tijan
Presiden KTMB