12 September 2015

GAJI LAMBAT 1

Bila aku lihat komen... ramai yang mengeluh... ramai yang mengharap... adakah mereka tidak faham atau pura - pura tidak faham, sedangkan aku telah jelaskan melalui kenyataan berkenaan.

Memang semua termasuk aku sendiri mengharapkan gaji sebelum raya korban, cuma bezanya aku memahami, kerana aku mendekati pengurusan.. tapi aku juga faham mereka yang berharap.... bergantung dengan gaji bulan yang rendah...

Itulah naluri seorang pekerja...

Mengharap... selepas menjalankan tanggungjawab sebagai seorang pekerja... kerana mereka seorang "kuli"..

Suara RUM... suara kuli... cuba dan berusaha memahamkan... tapi apakan daya... keluhan demi keluhan... kerana mereka mengharapkan sesuatu yang lebih baik... termasuk gaji awal... walaupun Akta membenarkan... tapi seorang "KULI", kais pagi makan pagi, mereka tetap tidak menyedari... kerana... mereka bergantung harapan dengan gaji bulan...

Itulah lumrah seorang "KULI"

Semoga keluhan mereka dipertimbangkan..

Aku hanya bersuara... bagi seorang "KULI" walaupun aku memahami keperitan Tuan Haji Sarbini Bin Tijan Presiden KTMB.

Semoga Allah Swt memberi kekuatan pada Presiden KTMB dalam merencanakan, menterjemahkan kepentingan semua Warga KTMB.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB