22 September 2015

MEMORI PERCUBAAN ETS DI ANAK SYARIKATKAN

Kalau ikut topik di atas ianya adalah satu memori bila mana tercetusnya pertikaian antara RUM dengan Dr Aminuddin Adnan, Mantan Presiden KTMB sehingga tindakan "PIKET" dilakukan menolak Dr Aminuddin Adnan sebagai Presiden KTMB.

Alhamdulillah, ETS kekal di bawah KTMB, satu kejayaan RUM mempertahankan KTMB dari di kecikan operasi pengangkutan KTMB.

RUM sentiasa berpendirian operasi tren KTMB sentiasa di bawah satu bumbung dengan KTMB, justeru itu KTMB perlu merancakkan operasi pengangkutan rel sebagai pengangkutan yang terulung di negara ini kerana ianya telah wujud 130 tahun yang lalu.

Tindakan Dr Aminuddin Adnan, Mantan Presiden KTMB dengan niat untuk menganaksyarikatkan ETS adalah satu langkah "pentadbiran mudah" tanpa menyambut cabaran untuk memperkembangkan perniagaan keretapi dengan lebih luas di bawah satu bumbung.

Melalui pengalaman yang lalu, RUM yakin di bawah pentadbiran Tuan Haji Sarbini Bin Tijan Presiden KTMB yang juga "warga KTMB" akan memastikan bahawa pengekalan setiap tren samada ETS, SCS, KOMUTER, INTERCITY dan KARGO sebagai teras perniagaan KTMB kekal di bawah KTMB, dalilnya hari ini pengangkutan tren KTMB kembali rancak.

Hanya Warga KTMB yang memahami "BAHASA KERETAPI"

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB