17 Mac 2016

JAMBATAN KEMUBU TERIMA KASIH KEPADA YAB DATO' SERI HAJI MOHD NAJIB BIN TUN ABDUL RAZAK, PERDANA MENTERI, MALAYSIA.

Jambatan Kemubu berjaya dibaikpulihkan, usaha ini adalah berdasarkan gandingan mantap Presiden KTMB bersama Pengurusan KTMB serta Pekerja di dokong oleh YB Dato Ir Nawawi Ahmad Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB dan semua Lembaga Pengarah KTMB.

Pemulihan Jambatan Kemubu ini telah memulihkan perhubungan landasan keretapi yang terputus akibat Banjir Besar yang melanda di Pantai Timur.

Dengan hasil pemulihan ini maka faedah pengangkutan keretapi khususnya kepada Rakyat Pantai Timur dapat menggunakan perkhidmatan keretapi antara Tumpat - Johor Bharu, Tumpat - Kuala Lumpur sedikit masa lagi, selepas kelulusan SPAD, dijangka 1 April 2016.

Hasil pemulihan ini sebenarnya perlu diucapkan TERIMA KASIH YANG TIDAK TERHINGGA kepada YAB DATO' SERI HAJI MOHD NAJIB BIN TUN ABDUL RAZAK, PERDANA MENTERI MALAYSIA.

Kerana apa?

Kerana YAB DATO' SERI MOHD NAJIB BIN TUN ABDUL RAZAK PERDANA MENTERI MALAYSIA yang "MERESTUI" YBhg Dato Haji Sarbini Bin Tijan sebagai PRESIDEN KTMB, tanpa "RESTU" perlantikan YBhg Dato Sarbini Tijan selaku Presiden KTMB pemulihan Landasan Pantai Timur sepenuhnya mungkin tidak menjadi kenyataan dan secepat ini.

Perlantikan YBhg Dato Haji Sarbini Bin Tijan sebagai Presiden KTMB menjadikan "TUNGGAK" kepada kejayaan pemulihan Jambatan Kemubu ini malah pemulihan ini bukan sahaja mengembalikan pengangkutan KTMB kepada Rakyat Pantai Timur tetapi nasib Pekerja di Sektor Pantai Timur berjaya diselamatkan.

Terima kasih juga kepada:-

YB Dato Seri Liow Tiong Lai
Menteri Pengangkutan Malaysia

YB Datuk Aziz Karpawi
Tim Menteri Pengangkutan Malaysia

Demi faedah PENGANGKUTAN KERETAPI untuk RAKYAT PANTAI TIMUR ianya telah berjaya di "BAIKPULIH" sepenuhnya.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB