15 Januari 2015

SOTONG

Kita berusaha menjalinkan hubungan baik, kita cuba beralah, kita mahu semua kembali seperti sedia kala, tapi malangnya manusia seperti ini, angkuh, main tarik tali, lembik ibarat "sotong".

Saya dah terbakar, tinggal sorang, dulu bebanan saya pikul sangat berat, pemulihan jawatan rakan-rakan saya melegakan walaupun syarat persetujuan tidak boleh diterima langsung, akur demi memikirkan nasib keluarga mereka yang hilang sumber pendapatan kerana kezaliman Presiden KTMB.

Kini tinggal saya sorang dibuang kerja, tidak akur demi menegakkan kebenaran, demi memastikan hak Kesatuan Sekerja (RUM) dihormati, hak kehilangan faedah seperti sumbangan hari raya, backdated, cuti tahunan yang dipotong, ex gratia dikembalikan kepada semua yang terlibat, ugutan melalui Perjanjian yang ditandatangani hendaklah ditarik balik.

Mengambil hak pekerja itu "zalim", mengambil hak pekerja itu "penindasan", menganiaya pekerja itu sifat paling keji, malah kesengsaraan pada saya, tidak akan saya maafkan dunia akhirat.

Semua berpunca dari "SOTONG", hidup dengan kepura-puraan, membenarkan semua perkara ini berlaku, maka maksudnya "SOTONG" ini "BERSUBAHAT".


Abdul Razak Md Hassan
Presiden RUM

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB