16 Mei 2015

MANGSA KEKEJAMAN TERAKHIR

Inilah mangsa kekejaman terakhir Datuk Elias Kadir Presiden KTMB yang tamat kontrak pada 30.4.2015.

Sdr Muhammad Akif adalah mangsa yang dibuang kerja jam 3.30 petang pada 30.4.2015 berdasarkan perjanjian yang ditandatangani oleh semua yang terlibat kononnya di bawah penyelesaian 96 orang yang dipulihkan jawatan yang disaksikan oleh Ketua Pengarah Perhubungan Perusahaan dan Timbalan Menteri Sumber Manusia.

Perjanjian inilah menjadi satu dokumen yang meletakkan RUM di bawah pengaruh majikan yang bertentangan dengan Akta Perhubungan Perusahaan (Akta 177).

Akhirnya berita tidak disambung kontrak hanya diketahui jam 5.45 petang pada 30.4.2015 dimana surat perlantikan Tuan Haji Sarbini Tijan dikeluarkan jam 5.45 petang oleh Kementerian Kewangan.

Alhamdulillah, surat Perjanjian yang meletakkan RUM di bawah pengaruh majikan kini telah terbatal, semuanya telah selesai, kezaliman telah ditamatkan.

Muhammad Akif Ashraf adalah anak saya yang kedua.

Tahniah Akif Sejiwa anak ayah seorang pejuang yang kental, tidak pernah gentar biarpun di buang kerja kali ke 2, anak ayah tetap seorang Hero, ayah bangga.

Perjuangan tidak pernah mengenali erti gentar, kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai, inilah prinsip yang perlu ditanam dalam jiwa setiap Pemimpin dan ahli kesatuan sekerja.
Semoga RUM terus gah di arena Kesatuan Sekerja di negara ini.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB