12 Mei 2016

PENGURUS BESAR & SENIOR MANAGER KTMB ( KEMBALI BERSATU ATAU LETAK JAWATAN!)

Bukan semua tapi segelintir, siapa makan cili dia terasa pedas!

RUM nak nasihatkan mereka ini kembali ke pangkal jalan dan bekerja bersungguh-sungguh bukannya buat "politik management", kalau tak nak kerja tulis surat "resign", jangan menyusahkan Presiden KTMB, anda menyusahkan Presiden KTMB implikasinya kepada semua warga KTMB

Dendam anda kenaikan gaji 15% yang diberikan oleh Mantan Presiden KTMB adalah salah, bertentangan dengan CA dan tidak mendapat kelulusan BOARD dan MOF, sepatutnya anda tidak boleh salahkan Dato Presiden KTMB, salahkan Mantan Presiden KTMB yang tidak mengikut prosedur.

Kalau anda merungut pasal penarikan 15% yang hanya dinikmati oleh GM & SM, adakah selama ni pekerja dari kumpulan Manager, Eksekutif dan semua kumpulan non eksekutif tidak bekerja?

Kalau yang merungut itu adalah pekerja bergaji RM 900.00 - RM 3000.00 di bawah paras kemiskinan itu adalah munasabah... tapi anda?????

Kalau anda rasa anda hebat... patut dibayar gaji tinggi... pergi cari company lain... mereka boleh bayar gaji yang tinggi.... kalau mereka inginkan anda....

RUM nasihatkan kembali ke pangkal jalan, bersama Dato Haji Sarbini Bin Tijan Presiden KTMB memacu KTMB atau letak jawatan!

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB