24 April 2014

KEMENTERIAN KEWANGAN (DATO PENJAWAT AWAM)

Surat RUM dah berjela-jela di hantar, kenyataan RUM dalam suararum.blogspot.com juga telah menghightlightkan isu, kenyataan akhbar telah pun dikeluarkan, semua telah diwar-warkan.

Semua bukti dah ada, semua dalil dah cukup, apa kah tiada sebarang tindakan, apa kah nak membuatkan KTMB terus tenggelam, apa kah mendiamkan diri tanpa sebarang jawapan dari Kementerian Kewangan itu satu jawapan untuk membiarkan Dato Presiden KTMB terus menerajui KTMB tanpa arah tuju. Apakah ada agenda tersirat nak membuatkan KTMB terus tenggelam?

Tidak kah Kementerian Kewangan khususnya penjawat awam yang berkhidmat dengan Kementerian Kewangan tidak pro aktif sehingga tidak dapat mengesan kegagalan Datuk Presiden KTMB.

RUM berpiket 9/5! kalau tiada tindakan juga RUM akan mengambil tindakan Piket di pekarangan Kementerian Kewangan, Putra Jaya.

Tindakan ini paling bersesuaian sekiranya rintihan RUM tidak didengari melalui Piket 9/5.

Jangan sampai RUM suruh pulak Pegawai Kementerian Kewangan (penjawat awam letak jawatan pulak) surat Ketua Setiausaha Sulit Perdana Menteri yang disesalinankan pada RUM kepada penjawat awam berkenaan perlu diambil tindakan segera!

Ingatan kepada Pegawai yang berkenaan!

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB.