08 April 2014

Lokomotif Ircon

Pemeriksaan Tempoh dan Pemeriksaan Harian untuk lokomotif IRCON siapa mengesahkan atau mengeluarkan sijil kelayakan untuk memastikan semua aspek seperti pekeliling yang dikeluarkan oleh GM TMOD dengan arahan Presiden KTMB dipatuhi.

Langkah yang tepat pemeriksaan bagi lokomotif ircon ialah dari pegawai KTMB sendiri, kerana sijil kelayakan bagi memastikan tahap piawaian keselamatan menepati garis panduan, perlu disedari bahawa pekerja yang memandu Lokomotif Ircon ialah pemandu Lokomotif KTMB sendiri dan bukannya pemandu made in India, malah bukan sahaja pemandu jajaran tren lain turut melibatkan pekerja pelbagai gred malah penumpang yang mengunakan perkhidmatan tren.

Persoalan:-
Apakah lokomotif ircon mendapat keistimewaan atau dilindungi oleh pihak-pihak tertentu sehingga piawaian keselamatan dan sijil kelayakan yang difahamkan dikeluarkan oleh pihak Ircon sendiri, apakah jaminan pengesahan dari pegawai KTMB bahawa lokomotif ircon telah memenuhi syarat melalui pekeliling yang dikeluarkan?

Datuk Presiden KTMB arahan pekeliling yang dikeluarkan, jangan main sekerat-sekerat, kalau main kerja sekerat-sekerat ini, namanya kerja hangat-hangat tahi ayam.

Dahlah semua kerja berterabur, hala tuju pun tak de, keluar arahan pun main sekerat-kerat...

U FAILED!!!!

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB