02 Disember 2014

KOMEN PENGERUSI LEMBAGA PENGARAH KTMB DALAM WALL RUM

Bagi pihak RUM merakamkan ucapan terima kasih mengenai komen YB Dato Ir Nawawi Ahmad dalam wall RUM mengenai "spare part", satu kenyataan terbaik, kerana beliau memahami keperluan "spare part", yang mana kenyataan ini menjelaskan bahawa satu kenyataan yang sangat berwibawa dan sangat memahami kedudukan lokomotif.

Kenyataan ini juga menunjukkan bahawa beliau seorang yang berkeupayaan dan berkebolehan, namun tidak janggal bagi YB Dato Ir Nawawi Ahmad Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB kerana beliau adalah seorang "JURUTERA BERTAULIAH".

Komen beliau secara tidak langsung telah mengakui kebenaran salah satu dari 27 pucuk surat RUM mengenai kemelut yang berlaku, makanya kenyataan RUM mengenai kelemahan yang berlaku terbukti kebenaran.

Bagi pihak RUM, kami merakamkan ucapan setinggi-tinggi penghargaan kepada YB Dato Ir Nawawi Ahmad Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB kerana mengesahkan kebenaran RUM.

Pada kami besar pengertiannya bila seorang Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB amat memahami dan mendalami masalah KTMB, pemahaman sangat penting, kerana dari pemahaman maka kita akan dapat mengetahui kelemahan, kunci kepada kelemahan ialah memperbaiki untuk pemulihan.

Terima kasih Yb Dato Ir Nawawi Ahmad, Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB