21 Disember 2014

"YES BOSS" PART 1 RAKAN KONGSI

Sebagai Kesatuan Sekerja peranan rakan kongsi adalah menjadi satu harapan, mengeratkan hubungan menjalinkan keharmonian perusahaan, matlamat ini sebagai pemangkin untuk memajukan organisasi.

Namun demikian, andai Syarikat merudum, pembaikpulihan tiada, kedudukan keselamatan terpinggir, gaji di bawah pasaran, maka janganlah kita bersuara, biarkan saja apa yang berlaku kerana kita adalah rakan kongsi.

Sedangkan berbual secara lisan lebih kurang setahun, selepas setahun surat rasmi di keluarkan berjumlah 27 pucuk surat, mesyuarat MBP tiada jawapan, mesyuarat OSHEN berdolak dalih yang memakan masa lebih kurang setahun, adakah itu dipanggil rakan kongsi?

Makanya rakan kongsi perlu berdiam diri, tutup mulut, angguk - angguk, buat apa pun.... Senyum... bila mesyuarat... tepuk tangan... Lepas tu kata.... "YES BOSS!", kalau tuntutan kita minta pun tak diberi, arahan bertentangan, maka kita kena kata "YES BOSS!".

Pada ahli-ahli kalau ini dimahukan maka, bila RUM buat tuntutan.... kemudian BOSS tak nak bagi.... jangan "BISING".... sebab rakan kongsi.... so bila kita tak dapat.... Kita kena jawab.... "YES BOSS!"

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB

*Ingatan!
Pihak kesatuan tidak akan bertanggungjawab dengan komen-komen yang bertentangan, komen yang bertentangan adalah menjadi tanggungjawab sendiri.
"ADMIN"