28 Februari 2014

KOMEN PEMBACA DALAM INBOX FB KESATUAN.

Berikut adalah komen yang diterima menerusi inbox Facebook kesatuan, yang menarik untuk dipaparkan.

Tuan apa yg saya dengar projek double track Gemas-JB masih d KIV oleh kerajaan. Mereka sedang kaji kos high speed rail KL-S'pore d jangka kos RM 40 bill. Kos projek Gemas-JB s jangka RM 8 bill. D sebabkan kos yg besar ni, d fahamkan yg kerajaan lebih berminat dgn high speed rail. Ini akan merugikan ktmb. Opsyen strategi ktm ialah ktm harus d beri opsyen utk operate high speed rail line baru ni. D fahamkan ERL pun lobby kuat. Penting utk masa depan KTM
KTM juga seharusnya d beri peluang utk operate MRT sebagai national railway operator. Tapi pihak lain pula d beri. Tak tahu la masalahnya. Imej ke, track record ke, atau ktm kurang kabel n kuasa lobby utk mendapatkan keyakinan n keputusan Kerajaan 

KOMEN RUM

RUM amat bersetuju dengan kenyataan ini, pemikiran seorang PRESIDEN KTMB harus menongkah arus dengan MEMPERLUASKAN KUASA KTMB bagi menuju ke era yang lebih mencabar memandangkan KTMB sudah melangkaui 125 tahun usianya.

Tapi KTMB yang dipimpin oleh PRESIDEN KTMB hanya mampu MENJUMUDKAN FIKIRAN, MENGAMBIL JALAN MUDAH, MALAH MEMBERI LALUAN KEPADA MMC UNTUK MENDAPATKAN KARGO DAN MAINTENANCE LANDASAN BERKEMBAR UTARA!

Inilah sikap JUMUD PRESIDEN KTMB, yang hanya mementingkan diri, tidak mampu memulihkan KTMB, gagal meluaskan kuasa KTMB, hanya memikirkan satu skop pemikiran yang lemah tersangat lemah.

Mudah2an Presiden KTMB yang baru nanti mampu memperluaskan kuasa KTMB ke satu destinasi yang baru, kembalikan kekuasaan KTMB, baca dan faham SEJARAH KTMB, baru mampu mengembalikan kegemilangan KTMB.

RUM mengharapkan PENAMATAN PRESIDEN KTMB kini oleh MOF dapat dilakukan dengan sesegera mungkin.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB