25 Januari 2016

MESYUARAT EXCO 26.1.2016

In Syaa Allah esuk akan diadakan Mesyuarat Exco, seperti peruntukan Perlembagaan Kesatuan, Mesyuarat Majlis Eksekutif hendaklah diadakan sekurang-kurangnya dua (2) kali setahun, kebiasaannya RUM akan mengadakan pada bulan Jun dan Disember, kali ini RUM lewatkan sedikit menunggu perbincangan CA 8, bagi tujuan untuk menjelaskan persetujuan bersama yang dibincangkan ketika di Langkawi.

Alhamdulillah buat pertama kali dalam RUM, RUM telah menjemput YB Dato Ir Nawawi Ahmad, Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB dan YBhg Dato' Haji Sarbini Tijan Presiden KTMB untuk menghadiri sebagai tetamu kehormat dan memberi sepatah dua kata dalam Mesyuarat Exco nanti, kedua-dia individu penting dalam KTMB telah mengesahkan kehadiran.

In Syaa Allah YB Dato' Ir Nawawi Ahmad akan hadir jam 9.00 pagi manakala YBhg Dato Haji Sarbini Tijan akan hadir jam 3.00 petang. Kehadiran ini penting kerana ianya melambangkan "Keharmonian Perusahaan" antara KTMB dan RUM yang kini berada di landasan yang sangat baik, mempunyai matlamat yang sama untuk memajukan KTMB demi kepentingan Pekerja, Rakyat dan Negara.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB.