04 Januari 2016

SELAMAT KEMBALI KE SEKOLAH

RUM tertarik dengan kenyataan ini, RUM juga mendapat keluhan yang sama, mungkin kita bernasib baik, tapi ada lagi yang masih tidak bernasib baik.


Kesempitan bergaji rendah, dalam menghadapi kos sara hidup yang tinggi sungguh membebankan, pada pekerja yang bergaji rendah mempunyai anak 3 atau 4 orang, sudah tentu merasa keperitan, RUM sendiri tak dapat nak bayangkan, berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

RUM ingin ulangi bahawa kenyataan Kos Sara Hidup yang tinggi telah dibangkitkan dalam Persidangan Perwakilan UMNO tahun lepas, kita menyedari bahawa UMNO adalah Parti Pemerintah, maka itu kenyataan yang disebut dalam persidangan perwakilan UMNO telah mengesahkan kos sara hidup yang tinggi bukan sengaja dibuat-buat, ini adalah kenyataan dan kebenaran.

RUM berharap Kerajaan Memerintah dapat berusaha agar kos sara hidup yang tinggi ini dapat diatasi dengan segera demi sebuah kehidupan seorang pekerja.

Kesempatan ini RUM mengucapkan Selamat Kembali ke Sekolah dan kepada pekerja tabah dan terus berjuang untuk memastikan kehidupan kita selaku pekerja lebih baik.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB