19 Januari 2016

PERJANJIAN BERSAMA 8 TERIMA KASIH PRESIDEN KTMB

RUM ingin merakamkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga kepada Ybhg Dato' Haji Sarbini Tijan khususnya dalam persetujuan bersama mengenai kelulusan tuntutan RUM melalui Perjanjian Bersama.

Sebagai pemimpin RUM persetujuan yang diberikan ini sangat berat mungkin beban yang besar untuk Ybhg Dato Haji Sarbini Tijan, dijangkakan kos keseluruhan CA 8 ialah RM 21juta setahun bagi bukan eksekutif, satu jumlah yang besar serta peningkatan perbelanjaan tahunan KTMB.

Beban ini akan memaksa Ybhg Dato Haji Sarbini Bin Tijan bertungkus lumus bersama pihak pengurusan untuk meningkatkan sumber pendapatan KTMB bagi mengimbangi perbelanjaan peningkatan kos pembayaran gaji pekerja.

Maka itu RUM menyeru semua ahli-ahli RUM bersedia sepenuh tenaga berkhidmat dengan penuh dedikasi bagi membantu Ybhg Tuan Haji Sarbini Tijan dalam mencari penambahan pendapatan.

Peningkatan kenaikan gaji kepada pekerja perlu dibayar kembali oleh seluruh ahli-ahli RUM dengan mencurahkan tenaga bagi meningkatkan pendapatan KTMB seterusnya mengembalikan KTMB ke zaman kegemilangannya.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB