19 Januari 2016

PERJANJIAN CA KE 8

Ramai yang bertanya, apakah keputusan perbincangan CA di Langkawi...
Buat masa ini, saya tidak boleh menjawab sebarang pertanyaan, saya perlu menghormati Majlis Eksekutif RUM, In Syaa Allah mesyuarat Majlis Eksekutif RUM akan diadakan pada 26.1.2015. Saya akan membentangkan keputusan persetujuan bersama antara Panel KTMB dan Panel RUM.

Saya juga berharap beberapa artikel yang masih "kiv" boleh diselesaikan dalam waktu terdekat bagi menyegerakan proses perjanjian bersama.

Namum demikian walaupun keputusan telah ada, saya beranggapan perjalanan masih jauh kerana perlu menempuh Lembaga Pengarah KTMB dan Kementerian Kewangan, secara jujur saya berasa yakin Lembaga Pengarah KTMB khususnya YB Dato Ir Nawawi Ahmad, Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB amat memahami situasi pekerja KTMB, Kementerian Kewangan saya tidak pasti, tapi saya akan berusaha untuk menyakinkan Kementerian Kewangan mengenai kehendak pekerja khususnya ahli-ahli RUM, mudah-mudahan Kementerian Kewangan merestui persetujuan bersama yang ke 8 ini.

Bayangan yang saya boleh bagitau, walaupun ianya tidak mencapai apa yang diharapkan, tapi ianya tetap terbaik, berbanding syarikat lain dan menyamai penjawat awam. In Syaa Allah..

Presiden RUM
MAJLIS EXCO RUM