25 Februari 2016

APA DAH JADI DENGAN FLEET n MAINTENANCE? PART 2

RUM memang tidak berniat nak menulis, atas desakan rakan-rakan ahli RUM, selepas maklumat TENKO yang disampaikan kepada RUM, maka RUM mengambil perhatian SERIUS demi menyelamatkan BENGKEL BATU GAJAH.

Melalui kenyataan RUM yang lepas dipetik dan dipaparkan...

"Pada management kat Bengkel Batu Gajah, RUM banyak dapat lapuran dan aduan tentang anda berdua, kalau fikir tak mampu buat kerja... RUM syorkan bersara awal".

Mengikut aduan dari ahli-ahli RUM yang diterima punca kepada permasalahan yang berlaku adalah kerana pengurusan kedua-dua individu ini tidak cekap, lemah hanya berpandukan kuantiti dan bukan kualiti, maka akibatnya lokomotif di bawah pentadbiran kedua-dua ini bermasalah malah rata-rata ahli RUM di Batu Gajah tidak gemar cara pentadbiran yang dilakukan, kemarahan dikalangan ahli yang terlibat terhadap kedua ini sudah tidak dapat dibendung kerana risau kedudukan mereka selaku pekerja yang bekerja di Bengkel Batu Gajah.

Kedua-dua individu ini ialah :-

1.  CHE YA BIN MOHD NOR (085258)
PENGURUS KANAN
BENGKEL UTAMA

2. AHMAD BIN DAUD (087502)
PENGURUS PRODUCTION, PLANNING & CONTROL (PPC).

RUM juga dapat makluman bahawa ramai pekerja berhenti kerja malah eksekutif dan engineer juga berhenti kerja dengan kerenah 2 individu yang berkerja seperti "melepaskan batuk ditangga, cukup bulan dapat gaji, katanya lagi aku makan gaji depa pun makan gaji" oleh kerana berfikiran "kolot" ini "makan gaji" bukan niat untuk bekerja bersungguh-sungguh demi kepentingan KTMB dan seluruh warga Bengkel Batu Gajah maka RUM mendesak kedua-dua ini ditukarkan demi menyelamatkan BENGKEL BATU GAJAH.

Maka itu RUM akan menulis surat rasmi kepada YBhg Dato Sarbini Bin Tijan, Presiden KTMB mengenai perkara ini. Usaha dan tindakan ini adalah demi memastikan setiap pegawai KTMB menjalankan tanggungjawab yang ikhlas, dan amanah disamping bersama PRESIDEN KTMB untuk memulihkan KTMB.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB