13 Februari 2016

PERUNDINGAN CA 8 (KESIMPULAN)

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Secara peribadi... memang sebenarnya saya ada target... ianya sebagai perjuangan peribadi... KPI saya sendiri... saya sendiri menaruh harapan yang tinggi... memang tak dinafikan CA ini adalah yang terbaik dari semua CA yang ada... secara jujur saya berpuas hati... Penilaian ini berdasarkan pengalaman saya yang terlibat dari CA 1 hingga CA 7.

Namun ada yang lain... saya menaruh harapan... mempunyai fakta dan hujah yang sangat kukuh... tapi gagal... kerana tidak dipersetujui... terasa hampa... kecewa... tidak dapat memenuhi kehendak ahli-ahli RUM... namun masih terus berusaha... tidak sesekali berputus asa.... asalkan apa yang kita lakukan berdasarkan nawaitu... In Syaa Allah... secara peribadi tak semua kita harap boleh tercapai... sebab saya juga faham kemampuan pihak pengurusan KTMB yang menilai dari sudut kewangan syarikat.

Saya @ kami hanya lakukan terbaik untuk ahli-ahli RUM... saya @ kami sangat sayangkan ahli-ahli RUM dan RUM... tanpa ahli-ahli RUM siapalah saya @ kami...

Setiap pencapaian atau kejayaan itulah kepuasan... kepuasan tiada nilai dengan wang ringgit... ini yang saya @ kami cari...

Alhamdulillah... barisan panel RUM kali ini adalah yang terbaik... inilah hikmah... anugerah Allah Swt... saya bangga dengan semua panel RUM... benar-benar saya berpuas hati... Allah Swt Maha Adil... Alhamdulillah...

Sejujurnya saya tidak pernah lupa... tidak akan lupa pada "BARISAN TERAKHIR RUM"... saya terhutang budi pada mereka semua... semoga Allah Swt... membalas jasa mereka...

Namun perjalanan masih jauh, harapan saya kepada Lembaga Pengarah KTMB khususnya YB Dato Ir Nawawi Ahmad Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB, tapi saya yakin Lembaga Pengarah amat memahami kedudukan pekerja KTMB.

Kementerian Kewangan... macam kenyataan saya yang lepas... ada sedikit kegusaran... namun naluri hati saya... harapan kelulusan dari MoF tetap tinggi... mudah-mudahan...

Apa pun... setiap yang dilakukan oleh Panel RUM iaitu Jawatankuasa Kerja RUM dan Pengerusi Belia RUM sentiasa menitikberatkan kepentingan keseluruhan ahli RUM.

Majlis Eksekutif... terima kasih kerana memberi mandat kepada kami.. sokongan yang diberikan kepada kami... kami usaha sedaya upaya melakukan yang terbaik...

Andai saya @ kami gagal memuaskan hati ahli-ahli RUM... saya bagi pihak panel RUM dan Majlis Eksekutif RUM menyusun sepuluh jari memohon ampun dan maaf.

Yang baik dari Allah Swt..
Yang kurang dan buruk dari kami jua...

Akhirnya...

Demi masa...

Presiden RUM
Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB

PANEL PERUNDING RUM

1. Mokhtar (Ketua Perunding RUM)
Timbalan Presiden RUM
2. Maniam (Perunding)
Setiausaha Agung RUM
3. Hairuddin (Perunding)
Bendahari Agung RUM
4. Fadzli (Perunding @ Secretariat)
Pen. Setiausaha Agung RUM
5. Suraya (Perunding @ Secretariat)
Pen. Bendahari Agung RUM
6. Roslan (Perunding)
Naib Presiden RUM
7. Faizal (Perunding)
Pengerusi Belia RUM
8. Razak (Secretariat)
Presiden RUM