18 November 2014

AKU TETAP LAWAN

Biar apa pun andaian...
Aku tak pernah peduli...
Aku tau apa yang berlaku diluar sana...
Selagi aku di amanahkan sebagai seorang Presiden...
Akan aku jalankan tanggungjawab...
Aku sedar 70 orang dibuang kerja...
Aku sedar di atas kepala aku.. ada 70 orang yang telah hilang punca pendapatan...
Semata-mata niat aku untuk memulihkan KTMB, untuk memberi faedah yang lebih baik kepada ahli-ahli ku...
Tak mengapa...
Aku hadapi cabaran ini dengan tenang...
Aku terbakar juga tidak mengapa...
Selagi nyawa dikandung badan...
Mereka adalah tentera aku...
Aku tetap bertanggungjawab...
Sesekali tidak..
Lari dari medan pertempuran...
Kan aku lawan...
Abis-abisan mereka yang menganiaya tentera ku...
Mereka menganiaya ahli-ahli ku...
Mereka cuba membunuh aku...
Sedikit rasa gentar pun tidak..
Kerana aku yakin...
Dengan nawaitu ku...
Aku berjuang..
Semata-mata untuk pekerja....
Aku berjuang...
Kerana...
Railwaymen Union of Malaya
I AM UNIONIST!


Abdul Razak MD Hassan
Presiden RUM