01 November 2014

KEMARAHAN MEMUNCAK

Macam-macam cadangan yang diterima, kehilangan sabar telah mewujudkan pelbagai persepsi, malah desakan demi desakan telah dibuat, pelbagai pihak dalaman dan luaran telah menghujani ibu pejabat RUM, kekadang panas telinga sehingga saya selaku Presiden RUM pun mula memikirkan tindakan giler.

Namun demikian keyakinan tinggi bahawa penyelesaian akan wujud, biarpun 2 bulan telah berlalu, kerana yakin bahawa pihak kerajaan khususnya YAB Dato' Sri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak Perdana Menteri Malaysia memandang serius mengenai perkara ini.

Cuma kelemahan pihak tertentu yang menjadikan ianya perlahan, namun begitu mereka tidak di boleh dipersalahkan, kerana kelemahan yang tidak boleh diperkatakan.

Namun dalam sesuatu hal, kesabaran ada batasnya, andai desakan demi desakan yang kini terlampau memuncak, sehingga mengasak ke dinding sehingga sukar bernafas, selepas satu tempoh yang munasabah, maka Ibu Pejabat RUM tidak teragak - agak mematuhi resolusi yang telah diputuskan oleh Persidangan Perwakilan.

Ketika itu jangan salahkan kami, tanya diri, kenapa ianya terpaksa dilakukan.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB