16 November 2014

RUM terpaksa menjawab kononnya "FITNAH".

RUM dah berulang kali mengatakan bahawa RUM mempunyai bukti dokumen, sebanyak 27 pucuk surat yang tidak dijawab oleh Presiden KTMB.

Bagi membuktikan bukan "FITNAH", RUM sedia berdebat terbuka dengan Presiden KTMB. (Tapi sampai sekarang tiada respon)

Kalau tak berani berdebat terbuka, seperti permintaan RUM dalam Mesyuarat Runding Damai di bawah aduan Seksyen 5 Akta Perhubungan Perusahaan ( 177 ) di JPP Wilayah Persekutuan, iaitu adakan Majlis Bersama Pusat dengan syarat kehadiran dari MOT, MOF, SPAD n JPP bagi membuktikan kebenaran kenyataan RUM, persoalannya kenapa ianya juga ditolak oleh Presiden KTMB?

Buktikan dengan kebenaran, bukannya menghamburkan kata "FITNAH", tapi tidak berani berdepan.

Seperkara lagi kenapa lari dari Mesyuarat Jawatankuasa Keselamatan, Kesihatan, Pekerjaan dan Persekitaran Induk kemudian meletakkan Pengurus Kanan jadi Pengerusi mesyuarat, selepas itu cuba buat pindaan dengan mengurangkan komposisi JKKP INDUK kepada 2 orang sedangkan hak itu adalah hak Kesatuan Pekerja2 KTMB selaras dengan Perjanjian Bersama, so kat sini undang-undang mana digunapakai?

Maka hari ini, KTMB dipimpin oleh Presiden KTMB makin bercelaru, so siapa yang perlu perbetulkan?

Tiada lagi, kerana itu Presiden KTMB mengunakan sistem "UNION BUSTING", untuk menghentikan teguran - teguran RUM agar Presiden KTMB boleh terus "menyalahgunakan kuasa".

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB