15 November 2014

TOKOH KAPITALIS MALAYSIA

Aku tak nak bicara politik, kalau aku bicara politik, aku patut masuk politik... tapi dulu aku juga orang politik, cuma aku tak minat, kerana ada sebab tertentu.

Tapi aku suka kesatuan sekerja, aku nampak hala tuju perjuangan, aku nampak siapa yang patut dibela, kerana kesatuan sekerja lebih kepada perjuangan.

Tapi sayangnya ramai yang tidak mahu mengetahui apa itu Kesatuan Sekerja, sebaliknya sekatan - sekatan terus dilakukan melalui pindaan undang-undang, seolah-olah pihak tertentu beranggapan kesatuan sekerja ini adalah golongan yang bermasalah.

Tujuan Kesatuan Sekerja adalah:-

  1. Membela nasib pekerja
  2. Meningkatkan faedah pekerja
  3. Bersama dengan syarikat untuk memajukan syarikat.


Ketiga - tiga aspek ini telah dirangkumkan untuk memastikan matlamat Syarikat berjaya dan faedahnya dikongsi bersama.

Sekiranya ini gagal maka pasti Kesatuan Sekerja melahirkan kebimbangan, apatah lagi "kadar gaji di bawah pasaran", malah tahap keselamatan pekerja yang bekerja perlu terjamin.

Maka itu pendirian RUM sebagai Kesatuan Sekerja perlu bertindak demi memastikan KTMB dipulihkan bagi memastikan faedah pekerja "gaji mengikut pasaran" dapat dinikmati oleh pekerja.

Maka matlamat RUM ialah :-

"SELAMATKAN KTMB SELAMATLAH PEKERJA",

Dengan niat ketiga - tiga perkara ini, maka 69 orang pemimpin RUM dan Ahli RUM yang berjuang demi masa depan KTMB dan Pekerja akhirnya "dibuang kerja tanpa notis".

95% adalah bangsa Melayu yang bekerja untuk sesuap nasi.

Inilah penindasan dan kezaliman Presiden KTMB "TOKOH KAPITALIS MALAYSIA"

"THE GRAND SACKING IN MALAYSIA"

PRESIDEN
Kesatuan Pekerja2 KTMB