26 Oktober 2015

MENGULANGI KENYATAAN

RUM mengalu-alukan friends baru, namun RUM akan hanya accept mereka yang ada gambar sebagai pengenalan diri, sekiranya nama samaran, pihak RUM tidak akan menerima sebagai Friends.

Suka diingatkan juga bahawa Facebook Suara RUM ini utk memberi ruang pada ahli2 utk mendapat maklumat sebarang aktiviti, perkembangan semasa, maklumat utk disampaikan kepada semua ahli2 RUM.

Sebarang komen hendaklah menulis dgn ayat2 yang sopan, tertib serta berbudaya, pihak admin RUM berhak utk "delete" mana2 kenyataan yang berunsur tidak sihat, pihak admin RUM juga berhak utk "remove friend" atau "block friend" tanpa sebarang notis.

Sebarang aduan atau pertanyaan melibatkan hal individu pekerja, mestilah ahli kesatuan yang berfaedah, bkn ahli kesatuan tidak akan dilayan sama sekali. Pertanyaan hanya dibenarkan melalui inbox shj, bknnya utk paparan umum. Sila kemukakan butiran peribadi nama penuh, no perkhidmatan, no keahlian, markas dan jawatan utk pengesahan ahli. Semua maklumat adalah Rahsia.

Sebelum mengemukakan pertanyaan, sila semak kenyataan dlm wall Suara Rum, samada persoalan yg sebenar telah dijawab dalam wall sebelum ini.

Sebarang aduan atau pertanyaan mengenai individu ahli hendaklah dikirimkan melalui inbox dan bukannya diwall Suara Rum, Insya Allah, pihak admin RUM akan cuba menjawab setiap persoalan, sekiranya aduan itu melibatkan cwgn, sila rujuk kpd pegawai cawangan sdr/i, dikuatiri ianya masih dalam proses perbincangan diperingkat cwgn.

Suka jua diingatkan bahawa sebagai pekerja sdr tertakluk dgn Perjanjian Bersama, sebagai Ahli sdr tertakluk dgn PERATURAN Kesatuan, sebagai Rakyat sdr tertakluk dgn undang2 negara, maka hati2 dalam membuat sebarang kenyataan atau komen yang boleh mengakibatkan sdr diambil tindakan. 

Sehubungan dgn itu sebarang kenyataan yg bertentangan dgn mana2 perkara yg melibatkan undang2 adalah tanggungjawab individu yg mana berkenaan, pihak admin RUM tidak akan sesekali bertanggungjawab dgn perkara yg bertentangan dgn undang2 yg dilakukan individu dalam mana2 kenyataan atau komen dalam FB Suara Rum.

Kenyataan-kenyataan RUM juga boleh dibaca melalui :-


Sekian, terima kasih.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB.