19 Mac 2017

BERKEPENTINGAN RNAA

RUM terbaca dalam satu komen yang dicopypaste dari satu group...

Komen sangat menarik mengenai RNAA, malah pencetusnya pun turut komen, iya benar RNAA ini sangat baik untuk mereka yang berkepentingan, kalau RUM juga ada kepentingan pasti RUM juga akan berbicara hal sedemikian.

Tapi sedarkah mereka bahawa mereka telah pun lama menikmati hasil KTM malah dalam KTMB, mereka sempat membesarkan anak-anak mereka, tapi generasi baru, baru mula nak bertatih, ibarat baru mengenal dunia.

Tidak puaskah lagi apa yang dinikmati sebelum ini? Sehingga keakhir hayat masih lagi cari ruang kesempatan untuk kesinambungan kehidupan kononnya atau mungkin ada sikap ketamakkan?

Tidak sedikit ke rasa terlintas kasih kepada KTMB? tidak sedikit ke rasa terima kasih kepada KTMB? dimanakah naluri ini semua? atau naluri ini telah ditelan zaman? atau dialaf baru ini sifat kepentingan diri diutamakan?

Sedih rasanya bila baca tulisan sebegini, owh dunia, kehidupan penuh kepura-puraan, mengunakan agama sebagai landasan tapi naluri hati penuh dengan sifat kesetanan.

RUM tidak berniat untuk berhujah panjang, silakan terasa agar ada kesempatan untuk kesedaran, namun naluri hati kecil RUM sejumlah 3500ahli tidak akan memaafkan, kami hanya "KULI", kami sedar kami "KULI", kami "KULI" juga yang akan "PERTAHANKAN", kerana kami SAYANGKAN KTMB!

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB