15 Mac 2017

CERITA PETANG RABU

Alkesah mad dipanggil boss untuk membincangkan hal kerja...

BOSS : Mad aku nak kau kaji samada outsorce F & B ini merugikan atau menguntungkan? (Ayat arahan)

MAD : Napa boss?

BOSS : Ada proposal masuk ni, kalau boleh outsorcelah... buat pening-pening kepala kita je... (dalam hati berdoa.. "mad kau terimalah arahan aku.. dapat aku masyuk sikit... hehe")

Mad : Baik boss (dengan bersemangat)
(Dalam hati aku dah nak pencen, lantaklah... kerja aku lagi senang...)

BOSS  : GOOD JOB MAD ( dalam hati boss lega.. "apa lah bodoh si Mad ni... agaknya kalau aku suruh makan tahi pun dia makan.... hahaha..." dengan gelak jahat)

Mad : Terima kasih Boss... (Dengan senyum lebar mad balik opis dia untuk prepare apa dokumen yang perlu... dalam hati... "aku ikut arahan..." sambil senyum berlalu pergi..)

#Cerita ini hanya rekaan semata-mata tiada kena mengena samada yang hidup ataupun mati.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB