01 Ogos 2017

TOLONGLAH WAHAI MELAYU

Aku nak minta tolong ngan sapa?
Aku MELAYU...
Aku minta tolong ngan MELAYUlah
Kalau aku "minta tolong dengan DAP!"
Aku kata "aku sokong DAP!"
Kau orang marah..
Beriya-iya attack aku..
Report FB aku@SUARA RUM..
Block FB aku@SUARA RUM..

Saluran?
Saluran dah macam-macam saluran aku gunakan...
Nak jumpa..
Tak dapat-dapat...
Nak kata apa lagi?

Nak kata aku apa?
Aku marah?
Memanglah aku dah marah..
Kalau aku tak marah..
Aku bukan MELAYU..

Bila aku marah..
Aku tulislah..
Apa yang ada dalam otak aku..
Aku paparkan...
Nama pun DEMOKRASI..
Media Rasmi..
Macam Surat Khabar..

Lagi apa aku nak buat..
Suruh sabar...
Suruh sabar macam mana lagi...
Cuba bagitau?

Kau MELAYU..
Aku pun MELAYU..
Aku sayang Keretapi Tanah Melayu..
Aku sayang MELAYU..
Aku sayang TANAH MELAYU..

Tapi kau?

Aku harap kau MELAYU..
Juga sayang MELAYU..
Sayang Keretapi TANAH MELAYU..
Sayang TANAH MELAYU..

Kalau dah sayang?
Apa lagi..
Hentikanlah RNAA!
Buktikan kau itu MELAYU..
Jangan cakap aku "PEJUANG MELAYU!"
Jangan cakap "KERIS TERHUNUS!"
Jangan "SEKADAR CAKAP!"

AKU MOHON..

TOLONGLAH...
HENTIKAN RNAA..
BUKTIKAN KAU MELAYU!
Yang mempertahankan..
Satu-satunya nama KERETAPI "TANAH MELAYU"

SELAMATKANLAH KERETAPI "TANAH MELAYU!"

"SELAMATKAN KTMB, SELAMATLAH PEKERJA"

PRESIDEN RUM