09 Februari 2017

RNAA : APAKAH NASIB PEKERJA KERANI KAUNTER & PEMBANTU TRAFIK?

Kerani, kerani kaunter, pembantu trafik dan jurusemboyan adalah satu gred yang sama dengan skop gaji yang berbeza.

Kedudukan kerja yang selalu menarik perhatian umum sekiranya ada sedikit kesilapan, kebiasaannya kesilapan berpunca dari pengurusan sendiri, tapi kecaman yang diterima oleh mereka adalah dari nitezen kononnya mereka yang membuat kesilapan sedangkan kebanyakkannya adalah perancangan dari pengurusan bagi pihak pekerja mereka tidak boleh membantah sebaliknya hendaklah mematuhi setiap arahan maka jadilah mereka mangsa.

Dari sudut perkhidmatan pembantu trafik khususnya akan berada di barisan hadapan dalam membantu penumpang dalam apa jua keadaan, tidak kira penumpang yang bermasalah, pembantu trafik akan tetap memberi bantuan.

Kerani kaunter antara yang paling teruk berdepan dengan kecaman, sehingga ada yang tidak mempunyai "autority" kononnya membuat "test" sedangkan itu bukan bidangkuasanya sebaliknya memungkinkan "berniat jahat" atau menipu ktmb untuk mendapatkan tambang konsensi.

Apapun keadaan mereka menjalankan tugas dengan sesempurna mungkin, memberi perkhidmatan yang terbaik kepada pengguna selaras dengan perkhidmatan sosial.

Tapi dengan kehadiran RNAA dimanakah nasib mereka, kita pernah dengar bahawa satu ketika perancangan untuk mengoutsorcekan kerani kaunter itu masih dalam KTMB, makanya dengan kewujudan RNAA tidak mustahil ianya akan dioutsorcekan, begitu juga nasib pembantu trafik, kekeranian nasib mereka ibarat "TELUR DIHUJUNG TANDUK".

RNAA ADALAH PENGANIAYAAN KEPADA WARGA KTMB, PILIHAN YANG ADA "TOLAK RNAA!"

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB



#gambar ehsan dari rakan2 ahli RUM