05 Februari 2017

RNAA : APAKAH NASIB PEKERJA SEMBOYAN INI?

Kita mungkin tidak merasa apa, kita mempunyai kehidupan yang selesa atau mungkin kita rasa bahawa kita dikatogerikan selamat, maka kita tidak terlibat biarpun KTMB ibarat sebuah kerajaan itu akan runtuh kita tetap tidak kesah, maka biarlah pekerja semboyan ini menerima akibatnya... usah dipedulikan...

Apakah ini sikap kita, apakah ini erti kemanusiaan? erti kejiranan? Apakah kita kini telah masuk zaman kepentingan diri seperti mana pendirian Kementerian Pengangkutan sudah lagi tidak peduli keperluan dan kehendak manusia (pekerja) malah sanggup meruntuhkan KTMB ibarat meruntuhkan sebuah kerajaan, dimanakah sifat kenegarawan? Dimanakah sifat untuk kepentingan rakyatnya? Dimanakah sifat kekeluargaannya?

Kita kini telah menuju satu arah penting diri sendiri, penting poket sendiri... zaman untuk mengembalikan "Maruah Sebuah Perjuangan" makin luntur..

Sedarlah kita hanya seorang "kuli" hari ini mungkin kita "selamat" esuk belum tahu, kerana RNAA dari sudut masa depan @ jangka panjang hanya untuk memusnahkan KTMB dan pekerja yang dikatakan "selamat" tetap akan jadi mangsa.

Demi masa...

Ayuh kita bersatu dan bersama berjuang "MENOLAK RNAA".



















Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB