27 Oktober 2016

MEMBANTAH SEKERAS-KERASNYA PENYERAHAN 10 UNIT LOKOMOTIF 24 KELAS KEPADA MAJESTIC

Majlis Eksekutif Kesatuan berpendirian "MEMBANTAH SEKERAS-KERASNYA" penyerahan 10 buah Lokomotif kelas 24 kepada syarikat yang bernama Majestic.

Majlis Eksekutif mengambil pendirian perkara ini perlu disiasat sehingga akar umbi, sekiranya ada "KETIRISAN" tindakan tatatertib hendaklah diambil tanpa kira kedudukan atau jawatan.

Majlis Eksekutif mendesak membatalkan penyerahan 10 buah lokomotif kepada Majestic, malah bersedia untuk mengambil tindakan perusahaan.
Majlis Eksekutif juga mengambil ketetapan membantah semua pengunaan faciliti kepada pihak luar seperti Bengkel Batu Gajah dan Depoh KL Central.

Tindakan membenarkan adalah "BERNIAT JAHAT" dengan hasrat mengancurkan "KEPENTINGAN PERKHIDMATAN".

"Periuk Nasi Pekerja" tidak akan sesekali tergadai selagi RUM wujud, maka itu RUM akan memanjangkan kepada agensi-agensi penguatkuasa bagi memastikan sesiapa yang bertanggungjawab diambil tindakan.

Namun demikian RUM memberi masa kepada Kementerian Pengangkutan khususnya untuk campurtangan dan memberhentikan gejala yang tidak berintergriti ini.

RUM juga memberi sokongan penuh kepada semua Lembaga Pengarah KTMB dan akan menyokong segala tindakan Lembaga Pengarah KTMB, malah bersedia mempertahankan semua Lembaga Pengarah KTMB, RUM juga akan menulis surat kepada YAB DATO SERI MOHD NAJIB PERDANA MENTERI MALAYSIA menyokong penuh segala tindakan yang diambil oleh Lembaga Pengarah KTMB.

Justeru itu jangan guna pihak-pihak tertentu untuk mengunakan RUM membelasah LEMBAGA PENGARAH KTMB kerana RUM tetap tegas dan berpendirian "YANG BETUL DI SOKONG, YANG SALAH AKAN DITENTANG" waima siapa mereka!

"PRINSIP IS PRINSIP"

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB