03 Oktober 2016

PENUTUPAN DEPOH KL CENTRAL

Ramai yang bertanya dengan RUM, bertubi-tubi soalan dikemukakan, ada yang menyalahkan RUM, pegawai RUM juga telah bertanyakan dengan pihak pengurusan dalam beberapa  mesyuarat rasmi yang diadakan, komen pegawai RUM alasan yang diberikan adalah tidak munasabah, ada juga jawapan melalui perjumpaan tidak rasmi "kami ikut arahan".

Puas RUM berfikir sekiranya RUM adalah Majikan, mewujudkan alasan yang munasabah, bagi tujuan melaksanakan penutupan Depoh KL Central dari sudut kebaikan, sudut keburukan, implikasinya, sudut kewangan sudut keselamatan apatah lagi dari aspek kepentingan perkhidmatan.

Sejujurnya RUM tidak mendapat sebarang jawapan, RUM sendiri terpinga-pinga untuk melahirkan rasa persetujuan kerana tidak mampu mencari alasan yang munasabah, malah rasa terkilan kerana gagal memberi jawapan kepada ahli-ahli yang bertanya.

1. Persoalannya adakah wajar RUM berdiam diri?
2. Kalau wajar maka akan wujud pertikaian...
3. Kalau berdiam diri maka RUM seolah-olah telah dibeli..
4. Maka tiada lagi keharmonian perusahaan...
5. Maka ada yang bertepuk tangan jika wujud pergeseran antara RUM & Pengurusan KTMB.
6. Sedangkan RUM sendiri berusaha segigih mungkin mempertahankan keharmonian perusahaan

Dalam terus memikirkan perkara ini, siapakah yang dapat keuntungan dari hasil penutupan Depoh KL Central?

Mungkinkah secara terbuka YB Dato Ir Nawawi Ahmad, Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB bagi pihak semua Lembaga Pengarah KTMB boleh menjawab atau mungkinkah demi hubungan keharmonian yang baik YBhg Dato Haji Sarbini Tijan Presiden KTMB boleh menjawab secara terbuka kerana pekerja khususnya ahli-ahli RUM sedang menunggu jawapan yang munasabah.

Komen RUM...

Pening....

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB