05 Oktober 2016

Menjana Pendapatan KTMB

Utk info sebenarnye da 11tahun keadaan stsen komuter btg benar ni aku peratikan..

Setakat yg aku kerja ni ade dua kali cubaan company luar utk amik amik business parking kat sini..

Td merupakan kali kedua..so mksdnye dgn kerjasama rac or syarikat luar (aku xpasti) berlaku la pemindahan kertas kerja yg mmbuatkan projek parking ni..itu  xde masalah

Yg mnghairankan kenapa ktmb car park sendiri x ambil tanah ni utk mnjana pndapatan..kenapa perlu company lain(luar)..

Oklah..its fine kalo korang nak bisness..tp dgn pelbgai company secuirity stesen..company secuirity landasan..company parking..nmpk macam nk mnjahanamkan ktmb dgn tuntutan semata2 bisnes yg mcm taik ni..

Bayangkan kecurian kerap gak jadi..kes cubaan rogol pun ade..moto aku sendiri ilang smpi skang senyap..org parking merata2 ikut suka(kawasan handicap)..xde sapa pantau..xnampak lagi ke..dato sarbini dah pun mengarahkan duty stesen kat pegawai2..diorang buta ke semua ni..xkan aku nk suap kat sekor2..

Aku boleh je bayar rm10 sejam pun..(bukan xmampu)..cuma mintak kalo nk bisnes biar cantik..buat betul2..kalo jadi jaga tu..jaga lah betul2..ni tak..cctv ade tp ade yg x fungsi..claim..claim jugak..puiihh

Pernah sekali aku repot mygov berikutan kes maksiat di parking hujung..jawapan diorang kami xboleh buat ape2 sebab dlm kawasan rac..jadinye rac ni penggalak maksiat ke apa..kalo tokan dadah buat bisnes situ..yg dapat buruknye ktmb bukan rac..org xckp "apelah rac"..org ckp "tulah ktmb"..

Kasihan ktmb..tp xpe..mungkin menjadi Tuah kita dipandang mulia..Alang2 tega biar tegar menjadi Jebat..derhaka..demi mulia..

Say no to RAC

Copypaste dari group.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB