25 Oktober 2016

ZAMAN BERUBAH/BUKAN MUDAH

Tiap sesuatu yang hendak dicapai bukanlah sesuatu yang mudah, ibarat mudah menyebarkan maklumat yang belum tentu kesahihannya tanpa menyelidiki samada benar ataupun salah.

Sikap inilah yang menjadi trend hari ini, apa saja berita yang diterima terus diterima tanpa selidiki kebenarannya.

Zaman jauh berbeza... dulu tiada facebook, tiada twitter, tiada whatsapp dan tiada macam-macam... hari ini semua boleh menyampaikan berita... hanya sekadar mendengar... tapi kesahihannya... adeiiii....

Cukup besar cabaran hari ini, apatah lagi yang pandai buat komen, pandai berkata-kata... yang mendengar terus percaya... penat jugak nak menjelaskan.. tambah-tambah bila ianya "persepsi"...

RUM bila keluar kenyataan ianya "black n white" maka ianya pasti ada bukti maupun fakta... bukan cakap-cakap atau bukan "tin kosong"... dalilnya penulisan RUM adalah terbuka... semua friends RUM boleh baca malah open untuk "public", bukan mudah untuk menulis secara terbuka apatah lagi ianya terikat dengan undang-undang, silap percaturan boleh didakwa.

Justeru itu setiap kenyataan dalam SUARA RUM adalah benar... sekiranya tidak benar ianya tidak akan wujud penulisan, cuma kadang-kadang ayat yang dikeluarkan penuh teka teki hanya yang mengikuti penulisan Suara RUM akan mengerti.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB