13 Oktober 2016

MESEJ INBOX CA 8


1. "Sy dngr cerita dari geng2 operasi.. bln 9 tu punca rum CA x sign.. kerana kita tolak.. board nk bg 13% tp kte tolak.. mereka semua salah kn chip.. tp sy dh xplain.. yg tolak adalah board bkn kita.."

2. "24 okt rasa kn next meeting.. dwrg ckp kalw chip x dtg meeting mkna mmg rum tolak n sengaja buat2 lmbt.. geram plak geng2 operasi ni.."

KOMEN RUM

RUM telah pun mengeluarkan kenyataan dalam Suara RUM mengenai CA 8 pada 30 September 2016, jadi rujuk jawapan kat situ.

Kepada yang membuat cerita... henti-hentikanlah... kepada yang mendengar... siasat dulu kenyataan begini...

Kelewatan ini dikatakan Presiden RUM yang "bersalah".. hehe... bila Presiden RUM mengamuk pasal CA 8 atau apa jua isu.. Presiden RUM jugak yang bersalah... adeiii... tapi normal... itulah beban yang ditanggung oleh Presiden RUM dan rakan-rakan kepimpinan RUM.

Nak jelaskan lagi... Board Members tu Lembaga Pengarah KTMB, RUM atau mana-mana pemimpin RUM bukan Board Members, maka sebarang keputusan Board Members tidak ada kena mengena dengan RUM, maka berdoalah pada Allah Swt agar Board Members meluluskan CA 8 yang dijangka pada 24.10.2016.

Cuma nak bagitau kelulusan Board tidak mesti semua kelulusan yang diberi itu diterima oleh MoF, MoF pula mengambil masa sekurang-kurangnya 3 bulan, mudah-mudahan MoF pun meluluskan.

Sama-sama kita berdoa ke hadrat Allah Swt agar CA 8 ini dapat disegerakan... pada mereka yang membuat tomahan mudah-mudahan diberi hidayah oleh Allah Swt.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB