24 April 2017

TERIMA KASIH UNI-GLOBAL/MTUC & SAHABAT RUM





Terima kasih kepada Uni - Global yang mengirim surat kepada YB Dato Seri Liow Tiong Lai, Menteri Pengangkutan, Malaysia memohon satu temujanji untuk RUM.

Terima kasih kepada Malaysian Trade Union Congress (MTUC) yang juga telah menulis surat kepada YAB Dato Seri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak Perdana Menteri Malaysia.

Pihak RUM juga ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada pihak tertentu Sahabat RUM yang berusaha mengaturkan pertemuan dengan YAB Dato Seri Perdana Menteri dan YB Menteri Pengangkutan, kami amat hargai.

Usaha dari pihak RUM tidak akan henti untuk bertemu dengan YAB Dato Seri Perdana Menteri dan YB Menteri Pengangkutan bagi menjelaskan implikasi RNAA. Kami yakin bahawa dengan penjelasan kami bahawa implikasi RNAA adalah tidak sihat kepada organisasi KTMB, Pekerja, Rakyat dan Negara dari sudut jangka pendek dan sederhana.

In Syaa Allah RUM telah pun menerima mesej bahawa pada 21.4.17 akan ada satu pertemuan rasmi antara RUM dengan YB Dato Seri Liow Tiong Lai Menteri Pengangkutan dalam awal bulan Mei 2017.

Namun harapan besar kami ialah untuk bertemu dengan YAB Dato Seri Mohd Najib Bin Tun Abdul Razak Perdana Menteri Malaysia.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB