13 November 2015

CADANGAN DARI PEKERJA (Mesej dalam inbox, menarik untuk dipaparkan)

"AsSalam ..

"Sudah sampainya masa hari dan seterusnya perubahan sikap pegawai terutama peringkat wilayah mesti main peranan utama dalam kongsep menjayakan "coustemers is All Right". 



"MAKA dasar mengatasi dan memudahkan perlu dijadi budaya dan amalan kerja atau kerja amal yang terbaik dalam memberi khidmat dan kepercayaan kepad pelanggan.

"Idea yang benar walaupun pahit ini perlu disedari oleh peringkat pegawai-pegawai kita khususnya pegawai-pegawai wilayah mesti menggerakkan exsekutifnya untuk sama kehadapan sebagai pegawai khidmat pelanggan mengatasi bersama dan memudahkan urusan.

"Kuasa ini perlu diberikan atau ditugaskan pegawai-pegawai terlibat dibarisan hadapan bukan sahaja berada dipejabat menyembunyi diri konon mereka orang pejabat, atau pegawai pejabat dirasakan tidak semestinya 24 jam dipejabat atau out station.

"Kita ramai eksekutif yang diperuntuk disatu wilayah masing-masing, gerakan mereka bersama dan juga perlu juga diPAMIRkan nombor telefon mereka pegawai-pegawai bertugas wilayah yang diberi kuasa dipaparkan disetiap stesen dan kaunter-kaunter khidmat pelanggan sebagai rujukan jika sesuatu masaalah dihadapi.."mengatasi dan memudahkan bagi kepuasan pelanggan.

"Mohon tuan perkara yang dicadang dpt diambilkira yang seolah satu gembelingan bersama tenaga dan fikiran bersama turun padang mmbantu dalam meningkat Imej KTMB kita yang harapkan dapat memberi satu khidmat yang terbaik untuk pelanggan kita.

"Kita perlu berubah dari sekarang. Kita jangan salahkan orang lain yang berjaya jika kita tidak mahu berubah. Buanglah budaya kerja lama yang merugikan syarikat khusus KTMB kita yang kiya sayangi.

Mohon maaf..mohon mencadangkan."

Kenyataan ini menjadi milik kenyataan rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB