27 November 2015

TAK FAHAM

Aku sendiri dah tak faham, sikap manusia yang lebih mementingkan diri tanpa melihat kepentingan organisasi, lebih bersikap tamak, mengutamakan kepentingan kumpulan tanpa melihat kepentingan masa depan atau mungkin merasa selesa atau lebih percaya pada mereka yang sengaja mewujudkan provokasi sehingga menimbulkan kepelbagaian persepsi.

Ada juga yang lebih suka merungut, mengeluh atau bercakap di belakang tanpa membuat kaji selidik atau menyiasat kebenaran dengan percaya hidup-hidup.

Ada juga yang faham, ada juga pura-pura tidak faham, ada juga sengaja tidak mahu faham, sehingga aku pun dah tak faham.

Tapi inilah sikap manusia, cuma aku terfikir kenapa masa dulu bila berjuang mereka akan berjuang, tapi tidak hari ini, kerana hari ini sudah jauh dengan dahulu, hari ini mereka mahu itu, mereka mahu ini, mereka mahu semua datang bergolek, tapi mereka tidak mahu berusaha untuk terus berjuang untuk mendapat apa yang mereka inginkan.

Owh... jauhnya berubah... tidak lagi ada rasa kasih sayang...  mungkin mereka manja... hanya mahu disuapkan.. adakah itu hakikat hari ini...

Tapi tidak semua... masih ada yang sedar... masih ada yang mahu bangkit... masih ada yang ingin terus berjuang... masih ada yang sanggup berkorban... mereka inilah bakal membela masa depan....
Semoga mereka yang masih di ulit mimpi bangkit dan sedar, bahawa andai mereka terus mahu disuapkan, tidak mustahil yang disuapkan itu terlepas.

Hati-hati... kerana tidak selamanya indah... tak selamanya panas.... siapa sangka hujan ditengah hari.

Presiden RUM