05 Ogos 2016

PELIK

Cam mana ni... ramai penduduk Lengkuk Abdullah tak tau, tetiba yuran dari RM 1.00 naik ke RM 20.00, ada ahli RUM buat aduan, malah saya sendiri penduduk Lengkuk Abdullah juga tak tau... untuk mendapat kepastian saya merujuk dengan rakan-rakan yang menduduki perumahan lengkuk abdullah juga tak tau...

"Aktiviti-aktivi persatuan penduduk bidangkuasa adalah bidangkuasa persatuan penduduk manakala penyediaan infratruktur penambahbaikan perumahan bidangkuasa KTMB."

Biarpun berniatbaik untuk penambahbaikan perumahan ianya perlu mendapatkan persetujuan penduduk, manakala pemotongan yuran pula hanya melalui kutipan dari individu penduduk.

Andai melalui pemotongan gaji perlu mendapat persetujuan setiap individu pekerja atau dari RUM selaku organisasi yang bertanggungjawab memutuskan hal berkaitan CA, perumahan adalah bidangkuasa RUM.

Jangan buat silap... nanti apa pun tak jadi... semua aspek perlu patuhi peruntukan yang ada... jangan main langgar... jangan masuk rumah orang... tak tau bertanya.. adeiiii...

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB