17 Disember 2015

RUM paparkan kenyataan ini dalam Suara RUM.

Soal sebab harga naik telah pun diperjelaskan dalam kenyataan sebelumnya.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB
----------------

Kenyataan pengguna berkenaan:

"Nieta Shairi

"Wahai KTM Berhad,

Kalau rasa x mampu nak upgrade Touch&Go machine, jgn galakkan passenger pakai Touch&Go.
Kalau rasa malas nak upgrade system perjalanan, jgn naikkan harga tambang.

Option awak utk passenger, kalau pakai Touch&Go,  harga ticket lebih murah berbanding beli ticket di kaunter. Obviously akan pilih yg lebih murah kan? Tapi kenapa tak tambahkan machine Touch&Go? Bila nak beli ticket, 1 kaunter je bukak, kaunter lain tutup. Apa function kaunter yg ttp tu di waktu kemuncak?

Awak naikkan harga bukan calang2. Sampai 100%! Kalau service awak tip top mcm Rapid, sy tak kisah bayar mahal. Tapi service awak lembab mengalahkan kura2 berlumba dengan arnab dalam cerita kanak2.

Page official FB awak pun last update 2012. Dalam website awak xde satu pun option utk passenger complaint service awak.  Takut la tuuu sebab mmg tau banyak complaint kan kan kan???

Nak naikkan harga perkhidmatan, awak tingkatkan la dulu kecekapan perkhidmatan awak tu. Barulah passenger tak merungut bayar mahal. Barulah rasa berbaloi bayar mahal.

Sy tak marah tp kecewa dgn service awak. Asek delay je. Problem itu problem ini. Pang nak???

Sekian luahan hati penumpang dari tambang harga RM5.60 kepada harga RM7.20 sehari utk perjalananan 8 stesen yg memakan masa antara 30min-1jam.

#lokasiKTMKuang