08 Julai 2014

MESYUARAT JAWATANKUASA INDUK KESELAMATAN, KESIHATAN DAN PEKERJAAN.

Gambar Hiasan
11.7.2014

Semalam Pengurus Besar OSHEN datang ke pejabat, jumpa Setiausaha Agung, bagus Pengurus Besar sampai datang ke pejabat RUM, pastilah pesan macam - macam, kalau ada isu baru nak dibangkitkan bagilah tahu, sebab nak prepare, kalau tidak nanti...kene tunggu mesyuarat akan datang baru dapat jawapan.

RUM dah banyak kali bagi tahu, bahawa semua isu berdasarkan dalam perkara berbangkit dan kaitan dengan perkara berbangkit, sebagai pengurusan, sebagai leader maka soalan - soalan jangkaan telah boleh difikirkan, tambahan pulak masalah yang berlaku adalah rutin kerja harian, so tak yah gelabahlah... jawapan mesti dah adakan.... berdasarkan soalan jangkaan dan kedudukan situasi semasa khususnya aspek keselamatan, kesihatan dan Pekerjaan. 

CUMA.....

RUM nak pesan pada Datuk Presiden KTMB, semua persoalan yang akan dibangkitkan dijawab oleh Datuk Presiden KTMB sendiri, jangan suruh mana-mana Pengurus Besar menjawab! 

RUM nak bagitau Datuk Presiden KTMB lagi, sebelum Datuk Elias Kadir menjadi Presiden KTMB semua hujah - hujah dari RUM dijawab oleh Semua Mantan Presiden atau Mantan-mantan Pengarah Urusan itu sendiri.

Sebab mantan-mantan Presiden dan mantan-mantan Pengarah Urusan KTMB semuanya tahu kerja, bila tahu kerja, mereka tahu nak menjawab, sebab mereka ambil tahu apa yang berlaku dalam KTMB.

Bukan macam Datuk Presiden KTMB yang tak nak ambil tahu dan buat tak tahu tapi pura - pura tahu. Hanya bergantung pada Pengurus Besar Jabatan, kegagalan Pengurus Besar Jabatan menjawab, Datuk Presiden KTMB menkambing hitamkan Pengurus Besar berkenaan. 

Kami Pemimpin RUM dengan bersemangat bersedia berhadapan dengan Datuk Presiden KTMB. 

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja2 KTMB