20 April 2016

BOLEHKAH SAYA/KITA BERSETUJU? MESYUARAT EXCO 20.4.2016 AKAN BUAT DECISION

Ikut maklumat yang diterima Individu Penjawat Awam meminta RUM & SOA bersetuju dengan idea pengambilan aset keretapi oleh Perbadanan Aset Keretapi.

Sejujurnya, saya sendiri telah diminta bersetuju oleh Pihak Tertinggi MoT untuk menerima idea ini melalui pertemuan peribadi sebagai kenalan baik, namun saya tidak memberi jawapan balas, sebaliknya saya menukar topik perbualan.

Saya maklumkan kepada Jawatankuasa Kerja RUM, kerana saya tidak mempunyai kata putus dalam membuat keputusan, Jawatankuasa RUM telah mengambil ketetapan untuk menolak usaha ini, selaku Presiden RUM saya juga bersetuju dengan cadangan Jawatankuasa Kerja RUM.

Saya mampu mendiamkan diri, saya mampu untuk menyorokkan cerita ini, biarlah apa pun berlaku, itu bukan masalah saya, saya bila-bila boleh ambil "bersara pilihan atau option"  (seperti kata banyak pihak aku bila-bila boleh ambil option), tapi mampukah saya buat begitu, hancurnya KTMB didepan mata saya, nasib ahli-ahli RUM entah kemana.

TIDAK.. saya tak mampu membenarkan, melihat kehancuran ini, betapa sakitnya hati, bila ada pihak yang merancang sebegini rupa, malah secara peribadi saya tau hasrat mereka, kini saya bersama kepimpinan RUM akan berjuang abis-abisan, In Syaa Allah.. Mesyuarat Exco Khas akan diadakan hari ini 20.4.2016, turut hadir semua Pengerus/Setiausaha Cawangan, keputusan selanjutnya terserah kepada Majlis Exco, selaku Presiden RUM, saya akur dengan setiap keputusan, andai keputusan itu mengistiharkan "PERANG"  saya sedia berperang sehingga ketitisan darah yang terakhir, andai keputusan sebaliknya, saya akan akur, kerana keputusan mutlak adalah keputusan Majlis Eksekutif.

Saya tak reti nak bercakap belakang, kenyataannya berdasarkan fakta, bukan dengar dan terus percaya, buatlah kaji selidik, jangan fikir untuk hari ini sahaja, fikirlah untuk esuk, tahun depan atau 5 hingga 10 tahun akan datang, malah mereka yang berkata itu belum tentu ada kerja sekiranya semua ini menjadi kenyataan, tambah-tambah jantung KTMB iaitu OMC, masa tu dongak dagu ler... melopong... lepas tu nak kata apa pula... macam tipu semua orang sebelum kemelut... adeiiiii... owh... tak pe... saya nak ambil option...  janganlah penting diri sendiri... fikirkan... ramai lagi yang nak kerja puluhan tahun... fikirlah untuk generasi baru... fikirlah untuk KTMB yang puluhan tahun bagi kita rezeki...

Presiden RUM
Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB.