16 April 2016

DEMI KEMAJUAN INDUSTRI KERETAPI NEGARA PERBADANAN ASET KERETAPI (RAC) KEMENTERIAN PENGANGKUTAN

Cukup "GAH", Cukup HEBAT"... bunyinya...
Orang baca...
Orang dengar...
Amboiiiii...
Terbaiklah...

Awat selama RAC di wujudkan idea ni tak de...

Mana pi "PEMEGANG AMANAH"

Depa ni tau ke apa dia "PEMEGANG AMANAH" atau terlupa kot...

Pegawai KTMB dari Hartanah pernah menyatakan "saya ikut arahan" untuk menyediakan dokumen secara "legal" untuk mengemaskini aset -aset yang akan diserahkan kepada RAC dalam Mesyuarat Majlis Bersama Pusat tahun lepas.

Dalam Bengkel antara RAC & KTMB ada gambar siapa yang terlibat malah dipengerusikan oleh Timbalan KSU MoT yang juga Lembaga Pengarah KTMB... RUM tak nak komen... tapi Timbalan KSU MoT adalah antara yang lama menduduki kerusi Lembaga Pengarah KTMB turut berada dalam "presentation RUM" kepada Lembaga Pengarah KTMB mengenai "MULTIPLE OPERATOR" ketika itu di Pengerusi Lembaga Pengarah KTMB ialah Ybhg Dato Seri Ir Mohd Zin.

RUM hairan apakah tiada lagi "kejujuran"? Tiada lagikah yang sayangkan KTMB? apakah mereka hanya memikirkan sesuatu yang boleh menghapuskan KTMB? Kononnya mengunakan ayat "Demi Kemajuan Industri Keretapi Negara? Adakah RUM percaya dengan ayat sedemikian? Tidakkah mereka berfikir bagaimana nak mengembangkan KTMB setelah 135 tahun wujud dalam negara ini?

Adeiiiiii....

Negara lain... pergilah lihat.. pergilah tenguk... apa yang mereka lakukan... anda semua minat dengan CHINA kan... pergi tenguk Industri mereka... walaupun CHINA kurang berkualiti dari produknya... tapi bagaimana mereka mengembangkan Industri Perkeretapian, pergilah yang paling dekat... kalau CHINA itu jauh... INDONESIA... THAILAND... ahhh.... jauh sikit INDIA...

Kementerian Pengangkutan... tolong bangkit sikit dari tidur.... UTAMAKAN KEPENTINGAN NEGARA!

adeiiiiiii.... letih tenguk... perancangan karut marut ni....

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB.