21 April 2016

TINDAKAN UNDANG-UNDANG

Pihak RUM akan mengambil semua tindakan yang dibenarkan oleh undang-undang terhadap kenyataan Encik Saaban Bin Hamid yang telah mencampuri/memghina/memburukkan/menjejaskan imej Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB.

Tindakan ini sebagai satu pengajaran kepada beliau agar beliau memahami bahawa Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB adalah satu organisasi yang diiktiraf dan bukannya individu, tindakan undang-undang ini bagi memastikan bahawa beliau diambil tindakan sewajarnya.

Kenyataan beliau "berniat jahat" dengan sengaja melaga-lagakan Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB (RUM) dan Keretapi Tanah Melayu Berhad serta cuba meracuni pemikiran pekerja-pekerja KTMB khususnya ahli-ahli RUM dengan dakyah yang berbentuk Fitnah.

Esuk satu lapuran polis akan dibuat terhadap Encik Saaban Bin Hamid melalui kenyataan yang dikeluarkan, malah bukti terbaru kenyataan beliau telah mengesahkan kenyataan beliau iaitu mencampuri/menghina/memburukkan/menjejaskan @ kondem imej Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB, di bawah ini disertakan kenyataan terbaru beliau.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB