15 April 2016

MEMORANDUM PERSETUJUAN PEMULIHAN JAWATAN (KEMELUT RUM)

Andai PERJANJIAN PEMULIHAN JAWATAN masih berkuatkuasa, Mantan Presiden KTMB masih menerajui KTMB, maka RUM hari ini ibarat "LEMBU DICUCUK HIDUNG" @ (YELLOW UNION).

Saya selaku Presiden RUM terpaksa berjuang di Mahkamah untuk memulihkan jawatan dan menarik balik "MEMORANDUM PERSETUJUAN PEMULIHAN JAWATAN" yang kita sedar ianya memakan masa 3-5 tahun, kemungkinan saya juga telah "DIPECAT" dari Presiden RUM, sedangkan peruntukkan Akta Kesatuan Sekerja membenarkan Pemimpin yang dibuang kerja di bawah pertikaian terus menerajui Kesatuan Sekerja sehingga keputusan Mahkamah dikeluarkan.

Kini cabaran datang lagi, isu RAC menjadi "ISU MENCABAR", andai RUM masih di bawah kemelut, maka SUARA RUM hari ini "LUMPUH!". Semua perancangan "RAC" akan menjadi "MUDAH", tiada halangan!

Hari ini kemelut telah selesai, perjanjian telah ditarik balik, kemaafan kepada RUM oleh pihak pengurusan KTMB atas apa yang terjadi, Syukur Alhamdulillah.

Terima kasih YAB DATO' SERI HAJI MOHD NAJIB BIN TUN ABDUL RAZAK, PERDANA MENTERI MALAYSIA yang merestui perlantikan YBhg Dato Haji Sarbini Bin Tijan sebagai Presiden KTMB serta merestui semua pemulihan kemelut ini.

Tidak pernah lupa, "BARISAN TERAKHIR RUM" anda "PEJUANG HEBAT".

RUM terus berdiri "GAH" mampu "BERSUARA" menuntut hak melalui "PERJANJIAN BERSAMA", mempertahankan KTMB, berjuang mengembalikan "ASET" (RAC) menjadi hak KTMB, malah berjuang mengembalikan KTMB ke Sektor Awam.

RUM terus bangkit tanpa rasa gentar dan takut, mempertahankan KTMB dan Pekerja dari mereka yang cuba mengancurkan KTMB, RUM dan pekerja. Perjuangan tidak akan pernah terhenti, selagi RUM sebagai sebuah organisasi kesatuan sekerja wujud di negara ini.

"THIS IS RAILWAYMENS UNION OF MALAYA"

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB