25 April 2016

TAHNIAH

RUM rakamkan ucapan TAHNIAH kepada Ybhg Dato' Sarbini Tijan Presiden KTMB, Encik Kholel Pengurus Besar Komuter, Jurutera-jurutera, semua pegawai kanan EMU dan khususnya pekerja-pekerja EMU yang berjaya 'RE-ENGINEERING set komuter (EMU)

Ini telah membuktikan bahawa warga KTMB mampu re-engineering set EMU, tiada alasan lagi mengatakan kerja-kerja engineering tidak mampu dilakukan, andai set SCS dan ETS di buat maintenance juga pekerja KTMB mampu lakukan, sayangnya set SCS dan ETS bukan sahaja tidak dibuat maintenace oleh KTMB malah pertukaran teknologi juga tidak dilakukan sebaliknya Syarikat dari pembekal dari negara China melakukan sendiri dengan 20% share dari malaysia yang majoriti pekerjanya dibawa negara China.

Paling mendukacitakan ketika zaman Mantan Presiden KTMB lebih dari 50 set EMU yang boleh re-engineering telah dijual sebagai besi buruk dengan nilai besi buruk.

Satu lagi kejayaan Ybhg Dato Haji Sarbini Bin Tijan, Presiden KTMB.

Tahniah warga EMU, anda telah membuktikan bahawa warga KTMB mampu lakukan. Teruskan usaha, kita tangkis semua anggapan buruk terhadap KTMB dan Warga KTMB.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB