29 April 2016

FOBIA PEMBUANGAN KERJA JAMINAN RUM

Saya tahu kemungkinan ada fobia mengenai pembuangan pekerja ketika kemelut RUM.

Sy ingin jelaskan...

1. Bukti bahawa pembuangan itu tidak sah... semua pemulihan telah dilakukan tanpa kehilangan atau kerugian 1 sen pun, pihak pengurusan KTMB memohon maaf atas apa yang berlaku.

2. Rally adalah sambutan Hari Pekerja, satu perhimpunan ahli-ahli RUM, ianya adalah sebahagian aktiviti-aktiviti yang dibenarkan oleh Akta Perhubungan Perusahaan (Akta 177)

3. Piket adalah aktiviti kesatuan sekerja yang dibenarkan oleh Akta Perhubungan Perusahaan (Akta 177)

4. Ini periuk nasi semua pekerja KTMB, anda takut... anda sendiri yang memasukkan pasir dalam periuk nasi anda.

5. CA 8 sub board tolak... hanya dgn fakta kekuatan shj yg kita ada, kalau anda takut, lupakan pelarasan gaji atau kenaikan sebarang elaun, kerja mudah bagi RUM untuk bersetuju apa sahaja keputusan Board.

6. RUM tak de... anda semua tak kemana... dan anda rugi segala2nya... Buang sahaja CA je dalam tong sampah, masa tu anda tau... anda dimana?

7. Maka itu TURUN RALLY seberapa ramai yang mungkin dgn syarat anda tidak bekerja atau dalam tugas, nak sesuatu perlukan "PENGORBANAN".

8. RUM bagi JAMINAN tiada sebarang implikasi kepada mana-mana individu ahli RUM maupun pekerja yang menghadiri RALLY 21 MEI 2016. RALLY menolak RAC ambilalih Aset Keretapi dan Mengembalikan KTMB ke Sektor Awam.

9. Perlu disedari kenyataan SUARA RUM adalah kenyataan "BLACK & WHITE", setiap kenyataan RUM sebagai organisasi yang "SAH" dan DIIKITRAF".

10. Kenyataan RUM bukan cakap macam "pasar malam" atau cakap yang berunsur "fitnah" atau cakap berbentuk "khabar angin" atau cakap "kedai kopi". Semua kenyataan RUM bersandarkan peruntukkan undang-undang yang membenarkan.

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB