07 April 2016

PENGSWASTAAN KTMB

Samada suka atau tidak, SALAH TETAP SALAH, punca tetap punca, RUM mencari puncanya, puncanya ialah YABHG TUN MAHATHIR MUHAMAD, MANTAN PERDANA MENTERI MALAYSIA.

RUM sama sekali tidak akan menyalahkan YAB DATO SERI MOHD NAJIB BIN TUN ABDUL RAZAK, PERDANA MENTERI MALAYSIA, dasar pengswastaan bukan YAB DATO SERI MOHD NAJIB BIN TUN ABDUL RAZAK yang mencetuskan, yang mencetuskanya dan menjadikan KTMB, pekerja menjadi mangsa dan tanah tergadai adalah dasar yang dipelopori oleh YABHG TUN MAHATHIR MOHAMAD, MANTAN PERDANA MENTERI MALAYSIA.

JELAS... JELAS DAN JELAS...

Hari ini kami menjadi mangsa atas dasar yang dipelopori, kami dipersalahkan, kami kerugian dari banyak sudut, kini kami kembali untuk membetulkan  kesilapan yang berlaku.

Kami merayu YAB DATO SERI MOHD NAJIB BIN TUN ABDUL RAZAK, PERDANA MENTERI MALAYSIA memperbetulkan kesilapan yang dilakukan oleh YABHG TUN MAHATHIR MOHAMAD, MANTAN PERDANA MENTERI MALAYSIA.

Kami sentiasa menghargai pertolongan  YAB DATO SERI MOHD NAJIB BIN TUN ABDUL RAZAK PERDANA MENTERI MALAYSIA, dalilnya pertolongan yang diberikan dalam kemelut RUM yang lepas, sehingga kami yang diletakkan di bawah pengaruh majikan telah ditarik balik, berdasarkan surat "KEMAAFAN" yang dikeluarkan oleh YBhg Dato Haji Sarbini Tijan Presiden KTMB kepada RUM, sehingga semua yang terlibat yang dibuang kerja seramai 97 orang tidak rugi walau satu (1) sen pun. Pertolongan yangdiberikan kepada kami (RUM) sewajarnya kami menyokong kepimpinan DATO SERI PERDANA MENTERI.

Kami tetap yakin bahawa YAB DATO SERI MOHD NAJIB PERDANA MENTERI MALAYSIA akan membantu kami (RUM) untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi melalui Pindaan Akta Keretapi 1991 berdasarkan cetusan idea Tun Mahathir Mohamad, Mantan Perdana Menteri Malaysia.

Keyakinan kami tidak pernah putus berdasarkan pertolongan yang diberikan kepada RUM bukan hanya kemelut RUM hadapi tapi banyak lagi, selaku Presiden RUM, saya mengakui YAB Dato Seri banyak membantu RUM semenjak YAB Dato Seri menjawat jawatan Perdana Menteri Malaysia.

Kami akan terus menyokong kepimpinan YAB DATO SERI MOHD NAJIB BIN TUN ABDUL RAZAK PERDANA MENTERI MALAYSIA.

SELAMATKAN KTMB SELAMATLAH PEKERJA.

PRESIDEN RUM

Kenyataan Rasmi Kesatuan Pekerja-Pekerja KTMB.